dewandahlia

25 July 2011

pejuang

Khamis. Sehari sebelum cuti pertengahan tahun..Aku dan Tuan Pengetua.

"Tuan Haji...Dahlia nak mohon cuti esok..Dahlia nak balik rumah suami awal sikit..ada kenduri keluarga di sana hari Sabtu.."
"Awak nak balik naik apa..?"
"Macam biasalah Tuan Haji..Dahlia ada "driver"..naik bas malam esok.." :)

"Kalau macam itu...saya bersalah kalau saya tak luluskan cuti awak..dengan keadaan awak mengandung..nak balik rumah suami..dengan naik bas..awak ini sebenarnya fisabillah..pejuang.."
"Saya berdosa kalau tak luluskan cuti awak..orang yang fisabillah..kita kena tolong.."

Aku hanya nak mohon cuti...
Tapi aku disedarkan yang sebenarnya..aku seorang pejuang..fisabillah di jalanNya.. :)

Dalam keadaan tanpa disedari..
Seorang ibu adalah pejuang sejati..pejuang sebenar..
 Tapi,adakalanya menjadi pejuang tak didendang..

Dan hari itu, cuti aku buat kali terakhir beliau luluskan...dan akan aku ingati sampai bila-bila..

Terima kasih Tn. Haji Mohamad Yusoff bin Osman - Tuan Pengarah Pelajaran Negeri Melaka.


*salam sayang*

2 comments:

  1. hebat joy!!!! kagum dgn korang sgt! :P

    ReplyDelete
  2. a good read article Thank you for sharing. By the way we are a local business that offers bow fishing in louisiana

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa..