dewandahlia

15 April 2010

keupayaan diri

Dalam pada kesibukkan ini...sempatlah berfikir..setakat mana kekuatan diri...seupaya mana ketahanan diri...bukan dari segi fizikal..tapi dari segi mental...kerana mental akan mempengaruhi fizikal dan emosi *itu pada aku*..bila mental letih,selalu berfikir maka ia akan mempengaruhi emosi dan juga fizikal..

Minggu ini memang kerap kali terjaga malam..dan tak boleh tidur..akhirnya, membuka lampu dan menghidupkan komputer...menyelesaikan apa yang rasa perlu diselesaikan...seolah-olah dalam minda dan fikiran aku ini terbahagi kepada beberapa seksyen dan bahagian...satu per satu aku susun...sampaikan encik tunang juga bising..tapi..aku cuma katakan..inilah cabaran untuk aku..ini untuk menguji keupayaan aku..dan ketahanan aku...terima kasih encik tunang kerana selalu di sisi...(sisi corong dan skrin telefon bimbit)

Sekuat mana sebenarnya daya tahan cabaran kita...
Bila masanya yang akan kita katakan...ok, sudah cukup..jangan tambah lagi..
Kalau lif, bolehlah kita dengar bunyi loceng kalau terlebih muatan kan..

Ini yang aku cari..dan ini juga kepercayaan yang diberi...

Sepatah kata Pengetua - harung sajalah -
Sepatah kata Penyelaras - "It comes naturally as time pass by".
Sepatah kata aku - Pengalaman mematangkan. Kesilapan pengajaran berguna.
Sepatah kata anda?


~salam sayang~

5 comments:

  1. semua org ada keupayaan yang tersendiri.. bila duduk dan fikir2 semula, mcm x pcaya jek ada di tempat skrg ni... padahal masa skolah dulu biasa jek tapi tu la rezeki Allah siapa yg tahu kn... anyway miss u my dear...

    ReplyDelete
  2. em..cam nak bagi semangat kat nko tp.. aku pun cam kekurangan idea dan kekata.. camne ye.. apepun, dahlia.. aku doakan semoga nko terus tabah mengharungi liku2 kehidupan sbg seorg anak, cikgu, tunang, adik, kawan dsb.. apa jua yang datang, terima dgn hati terbuka.. insha Allah akan dipermudahkan urusan oleh Nya.. mungkin at first akan terpk 'i've had enough' but cam kata penyelaras nko.. ianya akan berlalu juga and the best thing is that, bila nko toleh ke belakang, nko akan tersenyum sendiri n ckp 'aku dah laluinya' so for now, hold on.. be strong!! aja aja fighting!!

    ReplyDelete
  3. fizie : itulah hikmah..siapa sangka budak yang nama selalu hujung-hujung dalam senarai peperiksaan di SAMURA jadi seperti hari ini...rindu saat berlari bersama kamu..heheh...

    kd : tersentuh dengan komen...terima kasih..terima kasih..terima kasih...menoleh ke belakang dah tiada guna..tapi itulah pengajaran yang paling berguna...betul, satu masa nanti, kita akan cakap..kita dah lalui semua itu...dan untuk itu..kita harus jadi yang lebih baik...terima kasih kawan dari kecilku...:)

    ReplyDelete
  4. byk nk ckp tp tak terucap..... huhu

    ReplyDelete
  5. sy suke entry ini...sama apa yg kufikirkan dan lalui saat ini.

    apepon..kita kena sama2 kuat... :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa..