dewandahlia

09 May 2010

entri cinta : Kolej Tun Perak,UPM

Berderet kad jemputan walimah mula menghiasi dinding Facebook..tersenyum bila tengok nama kawan-kawan yang akan melangsungkan perkhawinan..harap-harap dapat memenuhi undangan kalian...

Yang membuatkan lagi tersenyum..3 pasang bakal pengantin nanti adalah rakan sekuliah di UPM merangkap rakan sekolej di KTP..termasuk aku dan encik tunang, 4 pasanglah..tapi,kami tidak memilih tarikh bulan 6 atas beberapa kekangan...

Menjadi juga kita ini ye...heheh..bukanlah nak mengatakan masa di UPM dahulu,kami sibuk mencari pasangan..tidak..cumanya tak sangka pula,persahabatan itu bertukar status..Alhamdulillah...

Semester 1 hingga 3,semua kawan..seingat aku,masa itu belum ada lagi pasangan..konon-konon,masa ini..perhati,pandang-pandang,jeling-jeling..heheh..*aku terkecuali waktu ini~betul,tak tipu!*
tapi, bermula semester 4, satu..satu..satu..mula memasangkan diri..(ada ke "memasangkan diri"? erm,"couple")..Aku pun selepas beberapa ketika dan waktu mula menerima kehadiran rakan sekuliah..encik tunang sekarang ini..memang bikin kecoh 1 KTP.."Adly dengan Joy?Adly yang pendiam,pemalu dengan Joy yang kecoh?Joy bukan dengan....?" *Joy itu nama publisiti kat KTP*

Kiranya,Kolej Tun Perak ini memang ada kuasa cinta..heheh..nak makan sama,tempat makan depan kolej..nak tengok pemandangan Putrajaya waktu malam,duduk di gelanggang bola tampar dan rumah minang..nak belajar sama-sama,ada zon senyap*walau ada nyamuk,sanggup!oh,kuasa cinta*..nak duduk tengok orang lalu lalang,ada pondok hijau..lengkap!..heheh..pergi kuliah,naik bas..uish,sanggup encik tunang tinggalkan motornya..samalah dengan 3 pasang lagi..(,"(",)..

Aku teringat kata-kata Felo Blok Lekir,Kak Suria..
"Bercinta di universiti adalah lumrah,memang pada masa ini,adalah masa sekurang-kurangnya kamu ada seseorang..sebab masa dah bekerja nanti,kamu akan dikelilingi dengan lelaki yang sudah berkahwin dan yang boleh diragui status mereka"

Dan kami semua mengikut pesan tersebut!..hehe..

Tahniah dari kami (Adly&Dahlia) kepada kawan-kawan baik kami...

Ramdzan & E-T
Zamri & Aya
Sham & Dila





~salam sayang~

8 comments:

  1. tetibe teringst zaman2 cinta korang..huhu..kalau kuar dating mesti xtinggal makanan tok kte..kalau adly beli beger mesti beli 2..1 untuk akak 1 untuk kte..sob..sob..sob..rindu kenangan itu..

    ReplyDelete
  2. liza : mestilah paling kena ingat..terima kasih jadi kaunselor terhormat..:) paling rindulah setakat ini kan...adly buat macam itu,sebab tahu aku ada rakan sebilik yang kuat makan...heheh..

    ReplyDelete
  3. memang hubungan cinta 4 psgn diatas menimbulkn riak wajah terkejut di muka kami..hahaha..nantikan kejutan yg seterusnya..jeng3..:)

    ReplyDelete
  4. cik seroja :terkejut ye...heheh..kejutan apa ye...sangat sabar menanti perkhabaran cik seroja..heheh..KTP Power!

    ReplyDelete
  5. so sweet,cinta zaman universiti mmg bisa buat kita tersenyum :)

    ReplyDelete
  6. ayu : sangat tersenyum..macam tak percaya pun ada..kita hanya mampu mengikut aturan yang tercipta..ayu,semoga ayu sihat ye..insyaAllah,ada masa kita jumpa ye..jaga diri dan kandungan..

    ReplyDelete
  7. emmm..nice and touching..huhu..tapi aku rasa aku antara yg 1st kapel kot dlm ramai2..kitorg kapel sem 3..hehe..x sgka, akhirnye hbgan ni masih lagi kuat walaupun pernah ada dugaan besar melanda kami..ape pun, bercinta di u, x semestinya x scorer ye..tul x joy??hehe..tq for the wish..

    ReplyDelete
  8. aya : alhamdulillah,hasil keluar setiap minggu tunggu bas Komuter,hubungan kita semua kekal berpanjangan..heheh..keputusan periksa pun kekal anugerah dekan..kecuali semester 3 aku teruk..putus cinta..heheh*pengakuan jujur*..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa..