dewandahlia

31 January 2010

beg atau bagasi?

Banyak juga blog yang aku dah baca mengenai beg tangan wanita....apa yang ditulis benar belaka..beg tangan wanita diibaratkan seperti poket Doraemon..(",)..

Dalam keadaan tergesa-gesa untuk berjumpa dengan kawan baik,Azlina(Rock) petang tadi..aku memunggah segala barang yang ada dalam beg tangan..aku teraburkan sahaja atas tilam..punyalah banyak barang!



~beg tangan yang digunakan setiap hari~

Sekali pandang..macam beg orang yang dah ada anak kecil..heheh..Aku malas nak mencari beg tangan yang lain..lagipun,kebanyakkan barang penting ada dalam beg tangan yang ini..jadi punggah saja barang yang tak diperlukan...

Apa barang yang tak diperlukan ketika keluar petang tadi..?

Taaaraaa...Ini dia...





1. Buku berwarna biru laut = buku sumbangan PIBG yang aku perlu bawa ke mana sahaja dalam lingkungan radar SMK Bukit Baru..senang,kalau ada cikgu yang terserempak dengan aku nak serahkan duit sumbangan PIBG..tandatangan terus dalam buku biru..

2. Buku resit PIBG ada kertas merah jambu = buku resit tingkatan 4C..guru kelas bertukar..sementara nak tunggu guru kelas baru..aku simpan dulu buku resit..

3. Buku warna-warni = buku catatan peribadi aku...nombor-nombor penting semua ada..

4. Surat = surat lantikan yang aku dapat hari Jumaat sebelum waktu balik..dilantik sebagai setiausaha majlis staff..herm..sedang menimbang tara untuk terima atau tolak jawatan..

5. Risalah Celcom = petang Jumaat sempat singgah ke Celcom Center..berniat menukar operator selular ke Celcom bersama dengan tunang..

6. Kosmetik = bedak..pemerah pipi..gincu..

7. Ubatan = panadol sepapan-tinggal sebiji..dan Tiger Balm..aku senang mendapat migrain..jadi, semua kena sedia..

8. Alatan tulis = kalau bawa buku..mestilah kena bawa pen,pensel,pemadam..kalkulator kecil warna hijau untuk mudahkan perkiraan aku menerima duit sumbangan PIBG..

9. Bekas tempat letak syiling dalam kereta (sebelah beg duit aku) = aku terlupa nak letak semula dalam kereta selepas bagi kesemua syiling pada abah..aku usung ke sana ke mari..patutlah berat!

10. Beg duit warna coklat = mestilah kena ada..kalau tak,beg besar mana tiada beg duit pun tak guna juga..

11.tanda nama = tinggal 2..lagi satu hilang entah ke mana..nasib tempah 3..

12. beg warna merah jambu = beg itu baru dibeli semasa keluar dengan Rock..senang..tak payah pegang-pegang beg plastik..beli terus masukkan dalam beg tangan..sayangkan alam sekitar..

13. ada satu lagi barang yang digunakan untuk kegunaan di saat kecemasan tak kira sama ada aku atau kawan-kawan perempuan yang lain dalam kesusahan..yang itu aku memang tak keluarkan..heheh..

14. kamera = digunakan untuk mengambil gambar di mana sahaja..jadi sebab itu, tiada kamera dalam lambakan barang di atas..sedang digunakan..


Esok entah apa barang lagi yang akan aku sumbatkan dalam beg berkapasiti tinggi ini..belilah beg jenama Alain Delon..heheh..besar dan menguntungkan..

Perempuan mungkin kalau tertinggal satu barang wajib dalam beg tangan..macam akan berakhirlah hari tersebut..mungkin sebab pada perempuan, semuanya penting..semuanya ada nilai..kadang-kadang tisu dari restoran pun ada!

Buat lelaki pula..bukan main mengutuk beg tangan wanita besar..tapi..bila nak bersembahyang di surau pusat membeli belah..beg yang diperli inilah yang disumbatkan beg duit, jam tangan yang besar, telefon bimbit yang canggih..(maaf ye encik tunang..)


~salam sayang~

4 comments:

  1. wowwww...
    mmg lengkap serba serbi.. nnt bila dh kawen tambah pampers baby, botol susu, lampin, bekas susu dsbnya bkaitan anak hihihihi comel jek...
    anyway pmpuan mmg cmtu kecuali aku... aku bwk beg kecik je.. huhuhuu ntah bila nk transform jd ladies aku pn xtau....

    ReplyDelete
  2. itulah beg tangan cikgu dahlia...buat masa sekarang ini lah..esok dah kahwin dan dah ada anak..lain pula isinya..

    pasti manis bila kamu berubah menjadi gadis ayu..(",)

    ReplyDelete
  3. hahaha.."kadang-kadang tisu dari restoran pun ada!"..tuh wajib hambek..hahha

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa..